28. 3. 2013

...zelený čtvrtek...

slepička, od tůdlinky darovaná ♥ 
jidášky, pro jednou necelozrnné, neošizené - se smetanou a vajíčkem, zato špaldové ♥









6 komentářů:

  1. Dobrý den, Helenko, neměla byste recepis? Voní až sem... :-). Jste moc milá maminka, Vaše děvčátko je roztomilé...Díky a pozdravuju, Světlana

    OdpovědětVymazat
  2. krásné, taky jsem dnes pekla :)...

    OdpovědětVymazat
  3. Světlanko, dávala jsem 500g špaldové mouky - použila jsem polohrubou a hladkou, většinou ale peču z celozrnné jemně mleté :-), 120g másla, lžíci oleje (mělo být více másla< ale už jsem neměla :-)), půl balíčku instantního droždí, 40g cukru, 2lžíce citronové štávy, trocha citronové kůry a vanilkového cukru, 150ml šlehačky, 150ml vlažné vody, 1 žloutek... řádně vyhnětat těsto, nechat kynout asi hodinu až dvě, potom umotat jidášky - já jich měla 12 kusů - na každý plech 6 - a nechat ještě alespoň půl hodiny kynout, potřela jsem bílkem, co mi zbyl z vajíčka, část posypala mákem, část ozdobila loupanými mandlemi - pečou se v předehřáté troubě na 180°C asi 20minut nebo do zlatova, ještě se mohou horké polít medem, ale to my jsme už nezkoušeli, myslím, že to ale s tím medem bude výborné :-).
    Vycházela jsem z tohoto receptu http://www.apetitonline.cz/recepty/1047-jidase.html

    OdpovědětVymazat
  4. A Světlanko, moc Vám děkuji ♥, naše roztomilé děvčátko je pěkný divoch :-))) ale milujeme ji převelice ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, děkuju moc! Zítra se zaměstnám u trouby. Tuším, že budou u nás doma celoročně oblíbené... Snad se mi povedou :-). *Holčička je od pohledu príma* Hezké Velikonoce!

    OdpovědětVymazat
  6. Světlanko, hezké Velikonoce i Vám ♥, jsou to takové dobré makovky :-)

    OdpovědětVymazat